Etsi tuote

Tarinamme

Kaikki sai alkunsa mustikan tahraamista retkeilyhousuista, lainatusta autotallista ja tuotevideosta, josta tuli nettisensaatio.

Jokin aika sitten työskentelimme ulkoiluvaatteiden myynnin parissa, mutta unelmoimme samalla oman brändin perustamisesta. Koimme legendaarisen hehkulamppuhetkemme messuilla, jossa keskustelimme erään seikkailijan kanssa: häntä harmitti uusien vaellushousujen kova hinta. “Housut ovat todella laadukkaat, mutta ne olivat niin kalliit, että pelkään käyttää niitä edes lähimetsässä. Entä jos niihin tulee mustikkatahra, eikä sitä saa pois?”, hän valitti.

Kun reppureissasimme ja seikkailimme maailmalla, tunsimme usein samoin. Sen lisäksi että tunnetut ulkoilumerkit olivat liian kalliita, niiden housut istuivat huonosti ja vaikuttivat siltä, että ne on suunniteltu vain miehille. Entä ne värit? Yhtä harmaita kuin marraskuinen päivä Suomessa.

Markkinoilta puuttui merkki, joka valmistaisi hauskoja, laadukkaita vaatteita kohtuulliseen hintaan. Ajattelimme jatkuvasti, että jonkun pitäisi tehdä asialle jotakin. Idea RevolutionRacesta syntyi ollessamme vaelluksella Mount Everestillä. Se etsimämme “joku" olikin me itse.

In the beginning, we ran the business out of Pernilla’s father’s garage

 

 

Kun aloitimme, meillä oli vielä paljon opittavaa edessä. Ensimmäinen näytekappaleemme housuista oli täysi floppi. Malli istui huonosti, ompeleet olivat liian heikot ja työn laatu oli katastrofi. Kaksitoista näytekappaletta ja ihan muutama päänsärky myöhemmin meillä oli kuitenkin käsissämme upea ensimmäinen tuote – alkuperäiset Nordwand-housut! Vieraillessamme valmistajamme luona Vietnamissa, huomasimme kuitenkin, että housuja ei ollut valmistettu yksityiskohtaisten ohjeidemme mukaisesti. Tehtaan johtaja katseli kauhistuneena, kun Niclas repi kaksitoista paria housuja kappaleiksi hänen edessään. Tehdas työskenteli useiden suurten merkkien kanssa, ja tuolloin me olimme heidän pienin (mutta luultavasti äänekkäin) asiakkaansa. Pidimme hätäkokouksen, ja lopulta he tekivät koko malliston uudelleen.

Saatuamme tuotantomme hyvälle mallille, kuvasimme ensimmäisen tuotevideomme ilman käsikirjoitusta matkapuhelimen kameralla ja erittäin kyseenalaisilla valaistustaidoilla. Kun julkaisimme videon sosiaalisessa mediassa, Facebook-mainoksista vastaava työntekijämme soitti ja käski meidän poistaa sen. Hän oli varma, ettei siitä tulisi mitään. Kolme päivää myöhemmin hän soitti takaisin ja pyysi anteeksi. Tuolloin video oli jo viraali – yli miljoonalla näyttökerrallaan. Ihmiset suorastaan rakastivat elokuvan aitoutta.

Vietettyämme 15 minuuttia Facebookin parrasvaloissa tiesimme meillä olevan jotain, jota kilpailijamme eivät ole huomanneet, tai jonka he ovat jättäneet huomiotta. Asiakkaat kaipasivat toimivia, kohtuuhintaisia ja hyvin istuvia vaatteita ja varusteita ihmisiltä, joihin he voisivat samaistua. Ja sen lisäksi he myös halusivat vaikuttaa. Kun muut brändit pysyttelivät piilossa sosiaaliselta medialta, me heittäydyimme mukaan ja aloimme luoda vahvaa ja uskollista online-yhteisöä. Heti alusta lähtien otimme asiakkaamme mukaan tuotekehitykseen, kysyimme heidän tarpeitaan ja toiveitaan ja hyödynsimme heiltä saamaamme palautetta tuotteidemme parantamisessa.

 

 

forsta-nicke-video_2014-1.gif

 

Tällä hetkellä RevolutionRacella on toimintaa 30:ssä eri maassa. Olemme myyneet yli miljoonat housut ympäri maailmaa ja saaneet verkkokaupassamme arviota (joista olemme lukeneet suurimman osan). Olemme kasvaneet ulos autotallista ja muuttaneet toimistoon, joka on riittävän suuri pitämään 55 työntekijäämme iloisina päivästä toiseen. Toiset asiat muuttuvat, toiset taas eivät. Sama tehdas Vietnamissa ompelee edelleen housumme, mutta nyt olemme heidän parhaita asiakkaitaan ja kaiken lisäksi hyviä ystäviä tehtaan omistajan kanssa. Teemme edelleen omat videomme, tosin hieman paremmalla valaistuksella. Siitä tiedät, että käytämme rahaa ainoastaan tärkeisiin asioihin, kuten parempien tuotteiden kehittämiseen asiakkaillemme.

Luonto on suurin intohimomme (lue lisää ympäristöpolitiikastamme täältä) ja päätavoitteenamme on saada muutkin ihmiset lähtemään ulos ja nauttimaan luonnosta. Halusitpa sitten vaeltaa, kiipeillä, hiihtää, retkeillä, matkustaa, kävellä koiran kanssa, poimia mustikoita tai tehdä kaikkea tätä, meillä on tuote, jonka avulla onnistut. Seikkailijoilta seikkailijoille.
 

Pelikenttänä luonto. 

Niclas ja Pernilla Nyrensten
Perustajat, RevolutionRace

team-rr-2020-low-1.jpg

×